Vraag & Antwoord 2017-10-11T12:19:46+00:00

ECARSHAREschema

Servicenummer The New Motion 2015-08-06T21:54:09+00:00

Indien een laadpaal van The New Motion het niet doet, kun je hun servicenummer bellen:
088 – 010 95 00 kies 2, storing.

Zij helpen je graag verder.

 

Sleutel verificatie loopt niet goed, blijft steeds hangen? 2015-06-11T10:37:14+00:00

Soms komt het voor dat het controleren van de sleutel voortdurend niet de 100% haalt. Dit heeft te maken met een te slechte Bluetooth verbinding.
De beste oplossing is: “vergeet dit apparaat” bij de bluetooth-instellingen en koppel opnieuw.

 

Geheime vraag Keyzee/OTAkeys geeft foutmelding? 2015-02-18T16:37:52+00:00

Als je de eerste keer inlogt in Keyzee of OTAkeys op de website, wordt er gevraagd naar een geheime vraag om je account mogelijk te kunnen herstellen. Het antwoord op die vraag moet minimaal 5 karakters bevatten anders komt er een foutmelding.

Heb je nog geen geheime vraag ingesteld, dan kun je niet inloggen op je smartphone. Ga eerst naar de website www.keyzee.eu of https://driver.otakeys.com en stel je geheime vraag in.

Ik krijg de stekker niet uit de laadpaal! 2015-02-09T13:06:10+00:00

Om de stekker te ontgrendelen dien je het pasje (opgeborgen in het middenconsole) voor de kaartlezer te houden op de laadpaal. De laadpaal zal de stekker vrijgeven. Lukt dit niet meteen, probeer het dan nogmaals.

Blijft deze geblokkeerd, neem dan contact op via het noodnummer. Wij kunnen op afstand de laadpaal resetten waardoor de stekker loskomt!

Auto staat in versnelling maar rijdt niet of rijdt “zwaar”? 2015-02-09T13:01:34+00:00

Waarschijnlijk is de voetrem (ook wel bekend als handrem:-)) ingedrukt. Ga met je linker voet naar de plek waar de koppeling zit (in automaat zit hier de voetrem). Druk deze een klein beetje in en hij zal omhoog komen!

Auto gaat niet in de versnelling? 2015-02-09T12:58:06+00:00

Je hebt waarschijnlijk op de start-knop gedrukt (1 of meerdere keren) terwijl jij de rem niet hebt ingedrukt. Zet de auto uit met de start-knop en begin opnieuw. Je hoort de “Nissan-tune” als het goed gaat!

Werkt de laadpas ook in het buitenland? 2014-11-13T10:32:39+00:00

Nee, slechts zeer beperkt. In het buitenland werkt men overwegend met andere systemen.

Zie http://www.evnet.nl/zoek-een-oplaadpunt/ voor meer informatie over het zoeken van een oplaadpunt.

Ik krijg de laadkabel niet uit de auto! 2014-11-09T13:08:29+00:00

De kabel zit vergrendeld. Open het voertuig en probeer het opnieuw. Lukt het dan nog niet om de laadkabel los te krijgen, ontgrendel de laadkabel door middel van de knop die zich links onder het stuur bevindt (Lock-Auto). Als de kabel niet meer vergrendeld is, maar toch niet gemakkelijk los komt, kan het helpen om de laadkabel eerst naar binnen te duwen en dan pas er uit te trekken.

Kan de laadkabel gestolen worden? 2014-11-09T13:07:04+00:00

Ja, dat is mogelijk als je de laadkabel niet vergrendelt. In de auto linksonder naast het stuur zijn een aantal knoppen. Eén daarvan is bedoeld om de laadkabel te vergrendelen tijdens het laden. Automatisch betekent dat bij het sluiten van de auto, de laadkabel ook vergrendeld wordt. Zorg dus dat deze knop altijd op automatisch staat.

Kan ik ook een auto op een andere werklocatie reserveren? 2014-11-09T11:54:21+00:00

Ja dat kan. Selecteer de juiste werklocatie en maak een reservering!

Hoe kan ik het begin- en eindtijdstip van de reservering zo nauwkeurig mogelijk instellen? 2014-11-09T11:52:23+00:00

Het instellen van begin- en eindtijdstip gaat in sprongen van 15 minuten. LET OP: reserveer niet te krap in verband met een mogelijke uitloop van je afspraak.

Hoe kan ik zien wie voor mij gereserveerd heeft? 2014-11-09T11:44:28+00:00

Tijdens het boeken van een reservering, verschijnt er na het invullen van de reisafstand een tijdlijn waar alle boekingen vermeld staan. Op deze tijdlijn staan alle reserveringen vermeld met naam van de reserveerder. Je kan in- en uitzommen van minuut naar uur, 6 uur, dag en week (einde tijdlijn, blauwe icoontjes). Als de naam niet past in het reserveerblokje, schaal dan de tijdlijn.

Als ik inlog, heb ik admin rechten? 2014-11-09T11:21:15+00:00

Je hebt waarschijnlijk zelf een account aangemaakt zonder onze uitnodiging om deel te nemen. Meldt dit spoedig bij ons en wij sturen jou, na verwijdering van jouw zelf gecreëerd account, de juiste registratie-link. helpdesk@ecarshare.nl is ons mailadres.

De auto dient schoongemaakt te worden! 2014-11-08T23:16:43+00:00

Meld dit bij ons. Je mag hiervoor ook de schade applicatie gebruiken zodat je je melding met een foto kunt illustreren.

 

De batterij van mijn smartphone is leeg 2014-11-08T23:13:57+00:00

Als tijdens de reservering de batterij van je smartphone leeg raakt en je kunt de batterij tijdens de reservering weer opladen, dan blijft de sleutel gewoon actief. Wanneer je je telefoon niet meer kunt opladen, dan zal er een collega of iemand van de helpdesk ter plaatste moeten komen en met jouw gegevens in te loggen om de sleutel weer te activeren. Je kunt ook een andere telefoon gebruiken en inloggen met je eigen inloggegevens.

Ik kan de app niet downloaden 2014-11-08T23:10:58+00:00

Zowel de Kiwy als Keyzee app zijn geoptimaliseerd voor BlackBerry 10, iOS 8 of hoger en Android 2.4 of hoger.

 

De Keyzee/Kiwy app crashed of loopt vast tijdens openen van de deuren 2014-11-08T23:10:15+00:00

De Keyzee en Kiwy app zijn gevoelig voor wisselende internet connecties. Sta je op de grens van bijvoorbeeld een 3G netwerk en een eigen Wifi verbinding en wisselt de connectie voortdurend, dan kan de Keyzee /Kiwy app crashen of niet goed functioneren. Start de app opnieuw op en probeer het opnieuw.

 

Hoe zie ik dat de auto aan het opladen is? 2014-11-08T23:07:13+00:00
  1. De indicatielamp op de laadpaal is blauw
  2. Op het dashboard knippert een blauw lampje. Elke lampje staat voor 33% van de accucapaciteit.
De auto start niet met opladen 2014-11-08T23:06:01+00:00

Controleer de volgende zaken:

  1. Het ‘contact’ moet uitgeschakeld zijn. Dat wil zeggen, op het dashboard mag alleen een groen stekkertje zichtbaar zijn. Is dit niet het geval? Druk dan nogmaals op de rode start / stop knop rechts naast het stuur.
  2. De laadpaal heeft de laadpas niet herkend. Hou je laadpas 3 seconden voor de RFID reader op de laadpaal en wacht tot de blauwe indicatielamp blauw wordt op de laadpaal.
De auto heeft schade 2014-11-08T23:00:33+00:00

Meld deze schade via Keyzee/Kiwy.  Klik op het +-teken en vul de vragen in en maak een foto. Doe dit op het moment dat je de schade signaleert vóór aanvang van de eigen rit. Wij ontvangen deze melding en zullen actie ondernemen.

 

De lampjes op het dashboard blijven branden aan het einde van de rit 2014-11-08T22:54:11+00:00

Het ‘contact’ staat nog aan. Druk (nogmaals) op de rode start / stop knop rechts naast het stuur om het contact uit te schakelen.

 

Hoe krijg ik de auto efficiënt warm? 2014-11-08T22:46:07+00:00

In de winter wil je graag een warme auto hebben, maar ook je eindbestemming halen. Zet het liefst niet alle stroomverbruikers aan. Gebruik bij voorkeur de stoelverwarming. Deze vraagt minder stroom en verwarmt het meest effectief de persoon zelf. De stoelverwarming zit in het middenconsole, achter de automaat-pook.

 

De actieradius vermindert snel, haal ik mijn eindbestemming wel? 2014-11-08T22:42:02+00:00

Ga na waarom de actieradius snel daalt. Wellicht heb je veel energiegebruikers aan staan (airco, verwarming, etc.). Reken altijd 20 kilometer minder dan de range aangeeft, om er zeker van te zijn dat je de eindbestemming haalt. Hanteer de volgende vuistregels:

  • 5% range over: De laatste 5% is onbetrouwbaar, stilval elk moment mogelijk;
  • 10% range over: Dit is de uiterste reserve om nog net een laadpaal te kunnen bereiken in geval van nood;
  • 20% range over: Dit is nodig om tegenvallers te kunnen opvangen, zoals “afrit gemist”, wegomleiding, of file.
Hoe ver kan ik rijden met één acculading? 2014-11-08T22:11:18+00:00

Afhankelijk van rijstijl, weersomstandigheden en inschakelen van energieverbruikers in de auto varieert het bereik tussen de 70 kilometer (koud weer, vlotte rijstijl, snelweggebruik en veel energiegebruikers ingeschakeld) tot 130 kilometer (rustige rijstijl, binnendoor rijden en warm weer). Een retourrit van 35 kilometer is normaal gesproken in alle omstandigheden haalbaar.

Als je op de snelweg 130 kilometer per uur rijdt, is de accu na 75 km leeg. Als je echter 50 kilometer per uur rijdt, kun je zeker 150 km rijden met één acculading.

 

Hoe kan ik zuinig rijden? 2014-11-08T22:08:14+00:00

Door gebruik te maken van de rijstand B en ECO remt de auto regeneratief (de energie gaat terug de accu in door te remmen) en wordt het volledige vermogen van de motor maar gedeeltelijk benut. Probeer zo rustig mogelijk te rijden (niet volgas optrekken) en schakel de energieverbruikers alleen in indien strikt noodzakelijk. Laat de auto voor bijvoorbeeld een stoplicht uitrollen in plaats van tot het laatst doorrijden en hard remmen, zo kunt je energie terugwinnen, omdat er ook bij het uitrollen regeneratief wordt geremd.

De auto ‘start’ niet? 2014-11-08T12:12:56+00:00

Zet altijd je voet op het grote, middelste pedaal (rempedaal) voor je de auto start door op de startknop te drukken. Doe je dat niet dan zal de auto niet ‘starten’. Omdat het een elektrisch auto is hoor je de motor niet starten. De indicaties op het dashboard laten zien of je kunt rijden of niet.

 

De auto staat niet op de vaste standplaats 2014-11-08T11:55:02+00:00

De vorige gebruiker heeft de auto niet op de standplaats geparkeerd. Kijk even of deze wellicht ergens anders in de directe omgeving staat. Neem contact op met de vorige gebruiker (indien bekend wie dit was) of bel anders met onze helpdesk.

Is er een reserve sleutel? 2014-11-07T23:19:50+00:00

Er is een reserve sleutel, maar deze is alleen beschikbaar en in beheer bij de conciërge of facilitaire dienst van de betreffende werklocatie.

Deelnemers van Zuyderland kunnen enkel na goedkeuring van eCARSHARE over de reserve sleutel beschikken. Deze zijn in het bezit van de beveiliging. LET OP: zonder reservering zal de reserve sleutel nooit worden uitgegeven.

 

Als ik de auto op slot wil doen hoor ik een piepgeluid en de deuren gaan niet op slot 2014-11-07T23:17:41+00:00

Een van de portieren zit waarschijnlijk niet goed dicht. Controleer de portieren en probeer het opnieuw.

 

Ik heb geen Bluetooth connectie met de auto 2014-11-07T23:16:10+00:00

Zorg dat je binnen een straal van twee meter van het voertuig staat. Daarbuiten kan de verbinding te zwak zijn.

 

De deur van de auto gaat niet open 2014-11-03T22:03:07+00:00

Zorg dat de bluetooth verbinding ingeschakeld en actief is. Zonder Bluetooth verbinding kun je met de app geen verbinding maken met de auto om deze te openen. Je herkent de juiste bluetooth verbinding omdat deze het kenteken bevat van de auto.

 

De sleutel verschijnt niet in Keyzee/Kiwy 2014-11-03T22:00:04+00:00

Je reservering is niet goed ontvangen door ons. Probeer het opnieuw. Mocht het daarna nog niet lukken, neem dan contact op met de helpdesk 085 73 25 660.

 

Mijn reservering is te kort, hoe kan ik verlengen? 2014-11-03T21:57:04+00:00

Als je de reservering in Keyzee/Kiwy hebt gemaakt kun je deze veranderen en verlengen.

Let op; mogelijk is het voertuig na jouw reservering al door iemand anders geboekt. Je kan dan je verlenging niet meer verlengen, tenzij in onderling overleg met degene niet na jou gaat rijden.

 

Volgens Keyzee/Kiwy is er geen auto beschikbaar 2014-11-03T21:55:33+00:00

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  1. De auto is al door iemand anders in gebruik / gereserveerd. Kies een ander tijdstip om de auto te kunnen rijden.
  2. Je hebt (nog) geen toegang of je bent niet geautoriseerd om de betreffende auto te reserveren. Controleer of je wel de auto op de juiste werklocatie hebt geselecteerd.
Wat is het telefoonnummer van de support? 2014-11-03T21:38:44+00:00

Ons telefoonnummer is 085 73 25 660

. Wanneer een vraag niet dringend is kun je ook emailen naar info@ecarshare.nl

Hoe lang duurt het opladen van de auto? 2014-11-03T21:03:32+00:00

Dit is afhankelijk van het soort laadvoorziening dat gebruikt wordt:

– Bij 30 minuten gebruik van snelladen is de accu 80% vol.

– De laadvoorzieningen bij Zuyd en de gemeente Sittard-Geleen hebben een laadcapaciteit van 6,6 kW. De accu van bijvoorbeeld een Nissan Leaf is dan in ongeveer 3 uur vol.

– Veel publieke laadpalen hebben een laadcapaciteit van 3,3 kW. Het duurt dan ruim 6 uur voordat de accu vol is.

– Thuisladen met een 220V stekker is het langzaamst. Het duurt ongeveer 10 uur voordat de accu vol is.

Zie http://www.evnet.nl/zoek-een-oplaadpunt/ voor meer informatie over het zoeken van een oplaadpunt.

Welke auto’s kunnen worden ingezet binnen eCARSHARE? 2014-10-24T09:43:26+00:00

In principe kan elke bedrijfsauto worden gedeeld met collega’s. Op dit moment wordt er door onze klanten gebruik gemaakt van de Nissan Leaf, de Renault Zoe en de BMWi3.

Hoe kan ik deelnemen aan eCARSHARE? 2014-10-24T09:39:49+00:00

Als je werkgever deelneemt aan eCARSHARE kun je je aanmelden via de interne contactpersoon. Je ontvangt dan binnen één week een uitnodiging om je te registreren.

Vervolgens doorloop je de onderstaande twee stappen:

  1. Verschaf ons zo spoedig mogelijk de gevraagde registratiegegevens.
  2. Download, afhankelijk van met welke app je organisatie werkt, de Keyzee- of Kiwy-app waarmee je de auto kunt openen, starten en sluiten.
    (LET OP: je ontvangt van ons een inlognaam en wachtwoord, dus in Keyzee/Kiwy NIET een account aanmaken).

Voordat je kan gaan rijden is het noodzakelijk om de volgende documenten naar de interne contactpersoon te sturen:

  1. Een ondertekende eCARSHARE gebruikersovereenkomst
  2. Een kopie van je geldige rijbewijs

Als wij deze zaken hebben ontvangen, maken wij jouw Keyzee/Kiwy account compleet en krijg je toegang tot de deel-auto eCARSHARE.