Kosten van eigen auto via AutoWeek.nl
Kosten van eigen auto via Nibud.nl

Maak tijdens Burendag en het Duurzame Weekend een gratis proefrit in de Renault Zoe!

Hoe is dat nou, rijden in een elektrische auto? Daar kom je maar op 1 manier achter: zelf doen!
073elektrisch biedt je de kans hiervoor: in het najaar 2020 kun je op diverse data een gratis proefrit maken.

Klik hier om je aan te melden!

Wat is 073elektrisch?

In de Binnenstad van ‘s-Hertogenbosch verschijnen binnenkort meerdere elektrische deelauto’s, het eerst in ’t Zand. En je hebt ook toegang tot enkele elektrische deelauto’s in Paleiskwartier Den Bosch. Stichting Brabant Elektrisch (SBE) neemt hiervoor het initiatief. Samen met vergelijkbare stichtingen en organisaties in Limburg, Zeeland en Utrecht wil de stichting de verduurzaming van mobiliteit versnellen. Daarvoor hebben die stichtingen het platform GoodMoovs ontwikkeld om voertuigen te delen. En we zoeken nadrukkelijk samenwerking met andere aanbieders van deelauto’s, zodat jij straks vanuit 1 app voertuigen van alle aanbieders kunt gebruiken.

Bewoners en bedrijven krijgen toegang via een abonnement: de deelauto is dan 1 dag per week exclusief voor jou!

Waarom een deelauto?

• alleen betalen wat je werkelijk rijdt, goedkoper dan een (2e) auto
  • minder auto’s in de straat, parkeerruimte evt voor andere bestemmingen beschikbaar
  • minder grondstoffen omdat meer mensen 1 auto gebruiken
  • een leefbare stad, want 1 deelauto vervangt zeker 4 eigendomsauto’s.
  • Met 1 abonnement toegang tot meer dan 50 elektrische deelauto’s in 15 steden

Waarom elektrisch?

• schone lucht in de binnenstad, want geen CO2, uitlaatgassen,
  • minder fijnstof en NOx (Bossche Broek!)
  • minder herrie in de straat
  • Geen CO2 bij de elektriciteitsproductie, want 100% groene stroom
  • meer rijcomfort
  • bewust omgaan met je omgeving en het milieu

En wat kost dat?

Lees hiernaast alles over de abonnementen van GoodMoovs, al vanaf € 0 per maand (prepaid) toegang tot elektrische deelauto’s die in het weekend beschikbaar zijn! En vanag € 89 heb je een elektrische deelauto voor jouw deur staan, samen met jouw buren. Slechts 5 huishoudens zijn nodig om een deelauto neer te zetten.

In de calculator op de abonnementen-pagina kun je een inschatting maken van de kosten van een rit, als je die BINNEN de bundel van je abonnement aflegt. Buiten de bundel kosten de credits 100% meer! Je mag iedere maand switchen van het ene abonnement naar het andere, als je dat 5 werkdagen voor einde van de maand doorgeeft aan support@goodmoovs.com

Projectpartners: